Jak rozmawiać z top managementem lub klientami, którym Twoja firma świadczy usługi
Zaawansowana komunikacja biznesowa i budowanie relacji
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest dedykowane dla:
- Ekspertów wewnątrz organizacji, którzy chcą skuteczniej komunikować się z zespołami i wyższym szczeblem zarządzania (czyli dla reprezentantów działów operacyjnych, IT, Legal, Finanse czy HR itp.)
- Specjalistów, którzy muszą pracować z klientami zewnętrznymi, takich jak programiści, project managerowie, prawnicy, czy pracownicy agencji marketingowych.
Czy to szkolenie jest dla Ciebie?
Potrzebujesz tego szkolenia, jeśli chcesz, żeby Twój zespół:
Rozumiał priorytety biznesowe - i potrafił do nich dostosowywać bieżące działania
Efektywnie przekazywał swoją wiedzę – Mają wiedzę ekspercką, ale chcesz zwiększyć ich umiejętności jej klarownego i przekonującego przekazania
Proponował rozwiązania – Ich zadaniem jest proponowanie rozwiązań, więc chcesz, aby te propozycje były przedstawiane w sposób przekonujący i zgodny z priorytetami
Efektywnie przekazywał swoją wiedzę – Mają wiedzę ekspercką, ale chcesz zwiększyć ich umiejętności jej klarownego i przekonującego przekazania
Budował silne relacje – Chcesz, aby budowali trwałe i oparte na zaufaniu relacje z klientami, współpracownikami czy zarządem
Potrafił negocjować – Chcesz, aby skutecznie negocjowali “bieżące sprawy” np. zakres zadania czy terminy
Odpowiadał na pytania i wątpliwości - Zespół często musi odpowiadać na spontaniczne pytania i chcesz, żeby robili to pewnie i skutecznie
Stawiał czoła trudnym rozmowom – Muszą przekazywać trudne informacje, takie jak błędy czy opóźnienia, i chcesz, żeby robili to profesjonalnie
O czym to szkolenie NIE jest?
Wystąpienia publiczne - to nie jest szkolenie, na którym przygotowujesz się do występu na konferencji - Twoja praca nie daje Ci luksusu kilkunastu minut monologu
Budowanie marki osobistej w social mediach - to nie jest szkolenie o tym, jak budować markę ekspercką na LinkedIn
Sprzedaż - to nie jest szkolenie skoncentrowane na przygotowaniu handlowców do rozmów sprzedażowych, chociaż wiedza z tego szkolenia na pewno się w takich rozmowach przyda
Główne zagadnienia poruszane na szkoleniu
(dostosowane do potrzeb grupy):
Blok I: Ustrukturyzowana, Perswazyjna Komunikacja
Kiedy znamy rozwiązanie problemu - trzeba jeszcze umieć do niego przekonać. Ten blok ma na celu rozwijanie umiejętności efektywnego przekazywania informacji i rekomendacji w sposób przekonujący i klarowny.
A to wszystko w czasie ROZMOWY, ponieważ w pracy z klientem czy z top managementem nikt nam nie da kilkunastu minut nieprzerwanego czasu, żebyśmy mogli spokojnie wyłożyć swoje argumenty.
Z dużym prawdopodobieństwem przerwą po pierwszym slajdzie i zaczną zadawać pytania czy wyrażać wątpliwości.
Wiele decyzji nie jest podejmowanych tu i teraz. Podejmowanie decyzji nierzadko trwa tygodniami, a pomysły są omawiane są na wielu spotkaniach i w różnych gronach, nie zawsze w naszej obecności
Nie do wszystkich spotkań i pytań możemy się przygotować - część z nich do interakcje i pytania spontanicznie
Dlatego uczestnicy dowiedzą się jak ROZMAWIAĆ o swoich rozwiązaniach i radzić sobie w trudnych sytuacjach m.in. :
- Tworzyć logiczne i spójne narracje - zarówno w komunikacji pisemnej jak i ustnej
- Dobierać argumenty
- Skłaniać do działania
- Negocjować w bieżących, codziennych wyzwaniach
- Informować o opóźnieniach itp. I
- Tworzyć przestrzeń na przemyślenie tematu, aby móc do niej wrócić, nawet jeżeli pierwsza odpowiedź to “nie”
- Robić dobre wrażenie, nawet gdy nie zna się odpowiedzi od ręki
Blok II: Budowanie Relacji Opartej na Zaufaniu
Ten blok koncentruje się na rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i umiejętności budowania długotrwałych, zaufanych relacji.
To, jak przyjęte będą nasze rekomendacje, jest zawsze osadzone w kontekście naszej relacji i zaufania, które jest między nami.
Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków pomogą uczestnikom lepiej nawigować w skomplikowanych relacjach interpersonalnych i organizacyjnych, co jest niezbędne do skutecznego wspierania top managementu i klientów.
Uczestnicy dowiedzą się:
- Kim jest zaufany doradca i czym się różni od eksperta
- Jak buduje się zaufanie
- Poznają strategie budowania pewności siebie i autorytetu
- Jak upewnić się, że ma się opinię osoby, która zawsze dowozi - nawet kiedy projekt się komplikuje (nie z naszej winy)
- Jak używać języka, który sugeruje działanie w interesie rozmówcy, a nie swoim
Opcjonalnie szkolenie można uzupełnić o:
Blok III: Problem-Solving
Blok z zakresu problem-solving koncentruje się na rozwijaniu umiejętności identyfikacji i rozwiązywania złożonych problemów w warunkach niepewności i ograniczeń. Uczestnicy nauczą się analizować sytuacje, generować i oceniać potencjalne rozwiązania oraz podejmować skuteczne decyzje przy ograniczonym czasie, budżecie itp.
Zespoły bardzo dużo czasu poświęcają na szukanie rozwiązań i podejmowanie decyzji, niestety często dyskusje o nich stają się spiralą, w której strony powtarzają swoje zdanie bez posuwania tematu do przodu
Umiejętność ta pomaga też rozmawiać z odbiorcami w sytuacji, w której żadna ze stron nie zna idealnego rozwiązania, bo sytuacja jest skomplikowana, wielowątkowa i obarczona znaczną niepewnością
Problem-solving jest najczęściej wymieniany na szczytach list kompetencji przyszłości.