Szkolenia

Jak rozmawiać z top managementem lub klientami, którym Twoja firma świadczy usługi

Zaawansowana komunikacja biznesowa i budowanie relacji

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie jest dedykowane dla:

Czy to szkolenie jest dla Ciebie?

Potrzebujesz tego szkolenia, jeśli chcesz, żeby Twój zespół:

Rozumiał priorytety biznesowe - i potrafił do nich dostosowywać bieżące działania
Efektywnie przekazywał swoją wiedzę – Mają wiedzę ekspercką, ale chcesz zwiększyć ich umiejętności jej klarownego i przekonującego przekazania
Proponował rozwiązania – Ich zadaniem jest proponowanie rozwiązań, więc chcesz, aby te propozycje były przedstawiane w sposób przekonujący i zgodny z priorytetami
Efektywnie przekazywał swoją wiedzę – Mają wiedzę ekspercką, ale chcesz zwiększyć ich umiejętności jej klarownego i przekonującego przekazania
Budował silne relacje – Chcesz, aby budowali trwałe i oparte na zaufaniu relacje z klientami, współpracownikami czy zarządem
Potrafił negocjować – Chcesz, aby skutecznie negocjowali “bieżące sprawy” np. zakres zadania czy terminy
Odpowiadał na pytania i wątpliwości - Zespół często musi odpowiadać na spontaniczne pytania i chcesz, żeby robili to pewnie i skutecznie
Stawiał czoła trudnym rozmowom – Muszą przekazywać trudne informacje, takie jak błędy czy opóźnienia, i chcesz, żeby robili to profesjonalnie

O czym to szkolenie NIE jest?

Wystąpienia publiczne - to nie jest szkolenie, na którym przygotowujesz się do występu na konferencji - Twoja praca nie daje Ci luksusu kilkunastu minut monologu

Budowanie marki osobistej w social mediach - to nie jest szkolenie o tym, jak budować markę ekspercką na LinkedIn

Sprzedaż - to nie jest szkolenie skoncentrowane na przygotowaniu handlowców do rozmów sprzedażowych, chociaż wiedza z tego szkolenia na pewno się w takich rozmowach przyda

Główne zagadnienia poruszane na szkoleniu

(dostosowane do potrzeb grupy):

1.

Blok I: Ustrukturyzowana, Perswazyjna Komunikacja


Kiedy znamy rozwiązanie problemu - trzeba jeszcze umieć do niego przekonać. Ten blok ma na celu rozwijanie umiejętności efektywnego przekazywania informacji i rekomendacji w sposób przekonujący i klarowny. A to wszystko w czasie ROZMOWY, ponieważ w pracy z klientem czy z top managementem nikt nam nie da kilkunastu minut nieprzerwanego czasu, żebyśmy mogli spokojnie wyłożyć swoje argumenty.

Z dużym prawdopodobieństwem przerwą po pierwszym slajdzie i zaczną zadawać pytania czy wyrażać wątpliwości.

Wiele decyzji nie jest podejmowanych tu i teraz. Podejmowanie decyzji nierzadko trwa tygodniami, a pomysły są omawiane są na wielu spotkaniach i w różnych gronach, nie zawsze w naszej obecności

Nie do wszystkich spotkań i pytań możemy się przygotować - część z nich do interakcje i pytania spontanicznie

Dlatego uczestnicy dowiedzą się jak ROZMAWIAĆ o swoich rozwiązaniach i radzić sobie w trudnych sytuacjach m.in. :

  • Tworzyć logiczne i spójne narracje - zarówno w komunikacji pisemnej jak i ustnej
  • Dobierać argumenty
  • Skłaniać do działania
  • Negocjować w bieżących, codziennych wyzwaniach
  • Informować o opóźnieniach itp. I
  • Tworzyć przestrzeń na przemyślenie tematu, aby móc do niej wrócić, nawet jeżeli pierwsza odpowiedź to “nie”
  • Robić dobre wrażenie, nawet gdy nie zna się odpowiedzi od ręki

2.

Blok II: Budowanie Relacji Opartej na Zaufaniu


Ten blok koncentruje się na rozwijaniu kompetencji interpersonalnych i umiejętności budowania długotrwałych, zaufanych relacji.

To, jak przyjęte będą nasze rekomendacje, jest zawsze osadzone w kontekście naszej relacji i zaufania, które jest między nami.

Praktyczne ćwiczenia i studia przypadków pomogą uczestnikom lepiej nawigować w skomplikowanych relacjach interpersonalnych i organizacyjnych, co jest niezbędne do skutecznego wspierania top managementu i klientów.

Uczestnicy dowiedzą się:

  • Kim jest zaufany doradca i czym się różni od eksperta
  • Jak buduje się zaufanie
  • Poznają strategie budowania pewności siebie i autorytetu
  • Jak upewnić się, że ma się opinię osoby, która zawsze dowozi - nawet kiedy projekt się komplikuje (nie z naszej winy)
  • Jak używać języka, który sugeruje działanie w interesie rozmówcy, a nie swoim

Opcjonalnie szkolenie można uzupełnić o:

3.

Blok III: Problem-Solving


Blok z zakresu problem-solving koncentruje się na rozwijaniu umiejętności identyfikacji i rozwiązywania złożonych problemów w warunkach niepewności i ograniczeń. Uczestnicy nauczą się analizować sytuacje, generować i oceniać potencjalne rozwiązania oraz podejmować skuteczne decyzje przy ograniczonym czasie, budżecie itp.

Zespoły bardzo dużo czasu poświęcają na szukanie rozwiązań i podejmowanie decyzji, niestety często dyskusje o nich stają się spiralą, w której strony powtarzają swoje zdanie bez posuwania tematu do przodu

Umiejętność ta pomaga też rozmawiać z odbiorcami w sytuacji, w której żadna ze stron nie zna idealnego rozwiązania, bo sytuacja jest skomplikowana, wielowątkowa i obarczona znaczną niepewnością

Problem-solving jest najczęściej wymieniany na szczytach list kompetencji przyszłości.

Kontakt