„Dlaczego sama wiedza nie wystarczy - o budowaniu pozycji zaufanego doradcy”
Myślisz, że posiadanie racji sprawi, że klienci Ci zaufają? Pomyśl jeszcze raz
Robert Cialdini opracował 6 zasad społecznego wpływu. Zaskakująco ŻADNA z nich nie miała nic wspólnego z posiadaniem racji, faktami i logiką. Badania pokazują, że ekspertyza wcale nie jest najważniejsza w budowaniu pozycji zaufanego eksperta.
Co więcej – kompetencje nie są najważniejsze w budowaniu wizerunku osoby kompetentnej.
Pewnie musiałeś to zdanie przeczytać 2 razy.
Tak, posiadanie kompetencji i budowanie wizerunku osoby kompetentnej to dwie osobne ścieżki, które tylko trochę się przecinają.
Wiem, że to może być frustrujące, kiedy Twój konkurent wygrywa kontrakt, a przecież Ty wiesz lepiej jak rozwiązać problem klienta. Twoja firma przygotowała lepszą propozycję.
Co robić?
Nauczyć się, jak zbudować pozycję zaufanego doradcy.
